Skip to content

Meius Ferrés i Pau Canaleta imparteixen un curs a Lleida, organitzat per la Càtedra de Periodisme i Comunicació de la UdL

 

Curs

La nova societat connectada en un entorn de canvi global. Empoderament per a organitzacions.

18 i 19 d’octubre de 2013

 

Edifici del Rectorat (Pl. de Víctor Siurana, 1 – Lleida) Sala de Juntes 2a planta

 

Inscripcions per correu electrònic a: catpec@udl.cat

 

Matricula: 30€

Introducció

Més que una època de canvis, el que vivim és un canvi d’època. La tecnologia aplicada a la comunicació ha transformat el món, fins al punt que continuar fent “allò que havíem fet sempre i com ho havíem fet sempre” deixarà de tenir sentit, perquè aquesta innovació és disruptiva, trenca amb el paradigma anterior. Ara mateix s’està repensant tot,  a mesura que sorgeixen noves fonts de coneixement i de comunicació en xarxa i noves tecnologies de transmissió d’aquest coneixement. És urgent una alfabetització tecnològica de la nostra gent, que ha de conèixer els recursos i les eines que té a l’abast  per afrontar aquests nous reptes i per aconseguir un empoderament que abans no era possible.

L’activisme social i polític també s’està transformant gràcies a les possibilitats que ofereix la tecnologia. Aquests canvis generen molta por i incertesa perquè qüestionen l’statu quo.  La nova formació al llarg de la vida, l’exigència de la transparència de les institucions, la pretesa pèrdua de control de la informació que es gestiona, la facilitat amb què tothom pot esdevenir emissor,  juntament amb molts altres factors, ens empenyen a pensar noves maneres de treballar col·laborativament en projectes compartits, de comunicar-nos entre nosaltres i de divulgar allò que fem, en definitiva, noves maneres de ser presents al  món, de relacionar-nos entre nosaltres i d’aconseguir els objectius que perseguim.

Professors

Pau Canaleta, consultor en comunicació institucional i política

Meius Ferrés, Social Media Manager de la UdG

Temes de què es tractarà

La nova comunicació com a generadora de valor.

La creació de marca en un entorn canviant

La innovació en la creació de productes i la gestió de projectes

La importància del treball col·laboratiu per projectes compartits

El fundraising: el finançament a través de la comunicació

La importància de la segmentació de públics i les possibilitats que ofereix la xarxa.

Sessió 1  – divendres, 18 d’octubre – ( de 16 a 20 hores) La nova societat, els nous individus:

Nous conceptes:  prosumidors, canvi disruptiu, immediatesa, extimitat

Nous comportaments:  bottom-up, long tail, ageogràfic

Noves formes de coneixement: intel·ligència col·lectiva, transmissió  diferent de coneixement, multiformat, autoformació

Nous ritmes: Immediatesa, multitasca, 7/24

Nous continguts: multimèdia,  tecnologia mòbil, múltiples,  segmentats i

l’abast de tothom. Nou i antic alhora

Noves formes  de governança: Transparència. Open Data, Big Data,

proximitat, menys control de l’opinió pública

Nous models d’aprenentatge: blended learning, Massive Open Online

Courses (MOOC), flipped classroom, gamificació, mobile learning, TED,

entertainment, aprenentatge al llarg de la vida.

Nova comunicació: interactiva, horitzontal, permanent

Nova generació: connectada, relacional, digital, menys capacitat d’atenció,

100 % entertainment, hiperestimulada.

Nou llenguatge: digital, multicanal, codificat, immediat

Nou activisme: tematitzat, no permanent, cristal·litzador, líquid, mediàtic

Nou concepte “smart”: la tecnologia al servei de la qualitat de vida

Taller pràctic en grups. Recursos i eines a l’abast.

Sessió 2  – dissabte, 19 d’octubre – (de 9.30 a 13.30 hores)

La nova comunicació com a generadora de valor:  la comunicació com a element estratègic per les organitzacions en la societat de l’atenció:  estructura comunicativa, estratègia de comunicació, gestió de la imatge, elaboració de plans de comunicació.

La creació de marca en un entorn canviant: la marca com a l’eina necessària per a transcendir els propis públics i vincular amb l’organització.

Procés de construcció de marca i atribució de significats. La innovació en la creació de productes i la gestió de projectes: articulació de la innovació en l’entorn comunicatiu per a fer més rentable, eficient i  competitiva la institució.

La importància del treball col·laboratiu per projectes compartits: com  crear xarxa amb institucions, proveïdors, públics… er tal de reforçar la nostra marca i els nostres serveis.

El fundraising: el finançament a través de la comunicació: com valoritzar les nostres propostes, com captar i generar nous recursos a través de nous públics.

La importància de la segmentació de públics i les possibilitats que ofereix la xarxa: Els públics com el principals aliat de l’organització. Conèixer els interessos, les necessitats i les espectatives dels nostres públics actuals i futurs per millorar la nostra competitivitat

La importància del relat a l’hora de definir i comunicar l’organització. La vinculació 1.0 i 2.0 amb la nostra organització, coherència entre els dos àmbits.

La gestió de crisis 1.0 i 2.0 a l’hora de protegir la nostra imatge institucional  i reforçar el lligam amb el nostre entorn natural.

Conèixer els mitjans de comunicació i aprofitar l’entorn digital per ser més eficients i transmetre millor el nostre missatge. Connexió amb els skateholders, líders d’opinió.

Taller: treball sobre un cas pràctic en grups.

Share Button
Published in2.0

Be First to Comment

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Follow Me
Follow

Get every new post on this blog delivered to your Inbox.

Join other followers: