Skip to content

5 errors i 3 recomanacions per a les empreses que utilitzen les xarxes socials

Nederlands: Linked In icon

 

 

M’ha semblat força interessant el post de Gregg Schwartz titulat ‘5 things companies still don’t understand about social media lead generation‘ perquè descriu força bé els principals factors que caracteritzen les empreses i companyies  que coquetegen amb la xarxa, sense comprometre’s sincerament amb l’actitud i els principis del web social o 2.0. Obrir un compte en alguna o algunes xarxes socials no significa necessàriament fer les coses d’una manera nova i coherent amb la filosofia que predomina entre els seus usuaris.

En opinió de Schawartz, els cinc errors més freqüents que cometen les empreses i companyies que no fan bé les coses són:

      • Generar spam compartint eslògans comercials o repetint missatges obertament publicitaris.
      • Obsessionar-se amb el nombre de seguidors o fans, sense tenir en compte que amb seguidors o fans “muts” (o, pitjor encara, falsos) no es construeix una comunitat.
      • Parlar molt  i escoltar poc. Estar en les xarxes socials només  per explicar els guanys i les ofertes de l’empresa o companyia és perdre l’oportunitat de captar tendències, detectar innovacions i, en definitiva, escoltar què diuen les persones. Val a dir que aquesta asimetria no és exclusiva de determinades empreses i companyies.
      • No atendre les demandes, les queixes o els suggeriments dels usuaris. Si no s’estableix un diàleg real amb els usuaris, que  serveixi per resoldre conflictes i millorar les relacions, estem perdent oportunitats. Manca de compromís amb el mitjà.
      • Obrir un compte a Linkedin, Facebook, Twitter … i no dedicar-li  temps i  esforç per generar  continguts de qualitat i regularment renovats, significa momificar la nostra presència a Internet i, en conseqüència, pot resultar pitjor que no ser-hi de cap manera.

Si llegiu el post original de Gregg Schwartz, podreu ampliar aquesta informació.

Per contra, hi ha tres recomanacions bàsiques (des del punt de vista de les actituds)  per interactuar en les xarxes socials, que haurien de ser tingudes sempre en compte pels usuaris, però especialment per les empreses i companyies que desitgin fer un ús adequat, positiu i ben valorat de la seua presència a Internet.

  1. No oblidem mai que la presència digital és una dimensió més de la realitat i que no funciona al marge de les seus regles.
  2. Qualsevol usuari en línia és un ésser irrepetible. Hem procurar tractar-lo, en cada moment, com si fos l’única persona amb qui ens relacionem.
  3. Les eines basades en el text són més fredes que la interacció verbal entre persones físiques. Amb sentit comú i cortesia, hem d’intentar suplir i contextualitzar aquestes mancances.
Share Button
Published inOPINIÓ

Be First to Comment

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Follow Me
Follow

Get every new post on this blog delivered to your Inbox.

Join other followers: