xe88 La mort 2.0 > Miquel Pueyo i París Skip to content

La mort 2.0

Image representing Facebook as depicted in Cru...

Algunes  grans companyies comencen a plantejar solucions per a les persones que han perdut la vida i tenien algun perfil obert en alguna xarxa social. Facebook reconverteix els perfils en “memorials” on tothom que vol pot homenatjar la persona morta. Google, per exemple, si es demostra parentiu amb el finat, i si es demostra que hi havia hagut correspondència permet accedir a un compte de correu electrònic, i en canvi Yahoo no ho permet de cap de les maneres.  Tot plegat ens situa en un altre terreny de joc sobre el qual volem aprofundir. Al cap i a la fi, si les funeràries són un bon negoci en la mort tradicional, en la mort digital ja s’han començat a plantejar negocis que van des dels homenatges, a donar el condol o a avisar a la llista que prèviament has preparat, que la teva hora ha arribat.  Greatgoodbye, Sligthly Morbid, Deathswitch/LastPost, My Last Email són només alguns exemples d’aquestes noves oportunitats que planteja la mort digital.

Share Button
Published inMORS CERTA, HORA INCERTA...

2 Comments

  1. En conec un cas i, de moment, sembla que no se li dona massa importància. S’acumula prou feina i tristor amb la gestió de la mort física com per a posar-se a pensar amb la mort digital. Amb el temps suposo que anirà agafant volada, dependrà també de com de “digital” sigui el difunt.
    Molt interessant Miquel!

    • Està començant a passar perquè mor gent amb perfil digital i tard o d’hora els supervivents s’hi han d’enfrontar. Gràcies pel comentari.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Follow Me
Follow

Get every new post on this blog delivered to your Inbox.

Join other followers: